mam już 645 małakuw rozumiecie ta gra to usposobienie zabawy relaksu zręczności przygody i pięknych widoków
Z platformówek 3d zarówno Rayman 2 i Rayman 3 wyróżniają się i są godnym rywalem dla na przykład
Pandemonium 1996, American McGee's Alice 2000 i Alice: Madness Returns 2011 czy trylogii Prince of Persia 2003-2005.
Nie wiem czy serię Tomb raider lub Uncharted można tu dodać, bo mają elementy przygodowe z zagadkami/przedmiotami więc to jednak bardziej gry przygodowe niż czysto zręcznościowe :)
Natomiast z platformówek 2d masz rację, że Rayman Legends to jedna z lepszych gier gatunku, ale ma pecha,
bo świetnych gier tego typu jest już prawdziwy wysyp np:
Bomb Jack 1984 Commodore 64
Super Mario Bros 1985 Nintendo
Wonder Boy 1986
Rainbow Islands 1987
Super Mario Bros/The Great Giana Sisters 1987 Commodore 64
Prince of Persia 1989
Bubble Bobble 1989 (na automatach 1986)
Creatures 1990 Commodore 64, a na Amiga 1993
Flimbo's Quest 1990
Turrican 1990
Turrican 2 1990
James Pond 2 1991
Sonic the Hedgehog 1991
Creatures 2 1992 Commodore 64
Another World 1992
Lost Vikings 1992
Zool 1992
Zool 2 1993
James Pond 3 1993
Super Frog 1994
Flashback 1994
Fire and Ice 1994
Furry of the Furries 1994
Rayman Origins 2011
Rayman Legends 2013
I wiele, wiele innych